Baken of dwaallicht?

Door Martine Willems op 14 juli 2019

Een half jaar geleden heeft de Gemeente Lochem ’t Baken opgericht, voor inwoners met een zorg of ondersteuningsvraag bij ziekte, leerlingenvervoer, hulp naar werk, een bijstandsuitkering etc. Niet van loket naar loket maar een servicegericht vast aanspreekpunt.

De PvdA krijgt veel signalen dat het niet lekker loopt bij  ‘t Baken. Contact krijgen is moeilijk, mensen die contact hebben krijgen te horen dat ’t Baken weinig tijd heeft door intern ziekteverzuim, procedures die ontbreken en systemen zijn niet op orde. Daardoor moeten mensen (te) lang op zorg wachten en professionals die diensten uitvoeren voor ’t Baken proberen noodgedwongen het gat tussen inwoners/ cliënten en ’t Baken te dichten en krijgen te laat betaald.

Ook voor werkzoekenden loopt het niet. Zij konden veelal succesvol werkervaring op doen bij de Superrr, de BOB of het Werkatelier. Dit lijkt met de start van ‘t Baken (bijna) gestopt te zijn.

Dit kan en mag natuurlijk niet. Mensen met een hulpvraag, moeten er zeker van zijn dat ‘t Baken goed functioneert. De PvdA gaat vragen stellen en houdt u op de hoogte!

Ervaringen delen over ‘t Baken:

PvdA Ombudsteam:
Bel 06-42187799 of mail ons [email protected]

Martine Willems

Ik ben Martine, 46  jaar, getrouwd met Bart en moeder van 3 dochters. Ik ben opgegroeid in Holten en heb op veel verschillende plekken in binnen en buitenland gewoond, maar sinds 2008 woon ik met veel plezier in Lochem!  In het dagelijks leven draag ik bij om de wereld van werk mooier te maken. In

Meer over Martine Willems