Door op 21 oktober 2015

Een overvolle raadsagenda!

PvdA was tegen het uitgeven van €230.000 om voor 3 jaar de Lochemsebrug te renoveren (dan hebben we een nieuwe). Als we niet mee zouden bijdragen zou Rijkswaterstaat de brug afsluiten. Wat blijkt al de volgende dag, de brug blijft gewoon in gebruik.

Het Stadshuus heeft groen licht gekregen. Van harte gefeliciteerd! Er zal onderzoek gedaan worden naar de toekomst van de Schouwburg. De schouwburg is een prachtige culturele instelling die naast natuur, de goede bereikbaarheid en de middelbare school belangrijk is voor het vestigingsklimaat van bedrijven en inwoners in Lochem. Die gaan we zo maar niet sluiten!

De PvdA is tegen het bouwen van 4 (FAB-)woningen achter de Zutphenseweg in Laren. Laren wordt er aan de rand niet mooier van (dat vinden wij niet alleen, dat vindt de Provincie ook), Laren heeft de woningen niet nodig en buurtbewoners zijn tegen. Sowieso is de PvdA van mening dat stoppende agrariërs nog maar 1 woning terug zouden mogen bouwen voor het slopen van hun schuren. Dat moet genoeg zijn om die sloop financieel te compenseren en zo verrommeling in het buitengebied tegen te gaan.

En weer heeft de PvdA een motie ingediend om de huishoudelijke hulp tijdens de bezwaar- en beroepsprocedure door te laten lopen tot de rechter uitspraak gedaan heeft. Wij vinden het zeer kwalijk dat deze kwetsbare groep inwoners dit alsmaar via de rechter moeten afdwingen. Helaas kregen we ook dit keer de coalitiepartijen (GB, D66 en CDA) niet mee.

Marian Beuke, fractievoorzitter PvdA Lochem