Door Ruben Otemann op 13 januari 2014

Even voorstellen: Jan Harkink

In de PvdA Lochem voorstelronde maakt u deze week kennis met nr. 10 van de kandidatenlijst:

Jan Harkink: 43 jaar, gehuwd en vader van 3 basisschool meisjes, woont in het Centrum van Laren;  daar is hij geboren en getogen. Hij werkt bij Thoma verzekeringen in Lochem en heeft als hobby’s voetbal, schaatsen en biljarten.

Jan is lid geworden van de PvdA omdat belangrijke dingen in het leven geen dingen zijn. Sinds de 17e eeuw is het geslacht “Harkink” al bekend in de gemeente en na  WO II zijn er al 3 voorvaders geweest die in de gemeenteraad van Lochem hebben gezeten. Als hij in de raad komt zal hij duidelijke en snelle beslissingen nemen.

Punten van speciale betekenis voor Jan:

–       Niet alleen Lochem is belangrijk, maar ook de kernen daaromheen verdienen de nodige aandacht.

–       Hij vindt ook dat er meer oog en meer hulp moet zijn voor de minder bedeelden in onze eigen samenleving en niet alleen voor de ontwikkelingslanden.

–       Een minderheid die aandacht verdient in de gemeente zijn homoseksuelen, die nog steeds moeten strijden om voor hun geaardheid uit te komen.

–       In groter verband is hij  voorstander van een sterk Europa, omdat we daar afhankelijk van zijn.

Hij wenst voor de gemeente dat er intelligente mensen op de juiste plaats zitten.

En: een goed Raad…is Rood!

Als verkiezingsuitslag voorziet  Jan  voor Lochem een lichte daling van het aantal PvdA stemmers, omdat onze partij in de regering zit.

jan harkink

Ruben Otemann

Ik ben Ruben Otemann, 41 jaar oud, getrouwd met Marion en wij wonen aan de prachtige Koedijk in Lochem. Beroepsmatig heb ik veel ervaring in het onderwijs. Na de Pabo heb ik gewerkt als groepsleerkracht en sinds een aantal jaren ben als intern begeleider verantwoordelijk voor de leerlingenzorg op verschillende scholen in de Achterhoek. Als

Meer over Ruben Otemann