Door op 20 april 2015

Even voorstellen: Joska Groen onze nieuwe fractievertegenwoordiger

Joska is 24 jaar en is geboren in Amsterdam. Zij woont al sinds 1993 in Lochem. In 2011 is zij samen gaan wonen met Gerben te Hennepe in de mooie binnenstad van Lochem. Joska studeert Bestuurskunde/Overheidskunde aan Saxion in Enschede. Zij is bezig met haar derde jaar en studeert (hopelijk) over een jaar af. Joska heeft enige werkervaring opgedaan door een aantal jaren de culturele agenda van Lochem bij te houden. Daarnaast doet zij vrijwilligerswerk bij Lonely Lochem en is zij betrokken bij Knoop-Inn. Op deze manier wil zij een bijdrage leveren om de eenzaamheid in Lochem tegen te gaan. Hobby’s heeft Joska niet. Om te ontspannen leest ze graag en in de vakanties is ze bij het water te vinden. Zeilen en varen vindt ze heerlijk.

Joska is opgegroeid in een rood nest. Haar moeder, Wilma Heesen, is sinds 1998 actief in de politiek en daardoor is de interesse voor de gemeentelijke politiek al vroeg bij Joska gewekt. Nu haar moeder gestopt is, ziet Joska de kans schoon om haar plek in de fractie over te nemen.

Voor de PvdA fractie zal Joska zich vooral inzetten op sport en cultuur. Joska heeft jarenlang gekorfbald en zij vindt het belangrijk dat het voor iedereen mogelijk is om te sporten. Joska heeft ook een grote interesse op het gebied van cultuur. Door haar opa en haar ouders is zij al jong met cultuur in aanraking gekomen en ook op dit gebied vindt zij dat iedereen van cultuur moet kunnen genieten. Daarnaast wil zij zich gaan richten op het Sociaal Domein. Als echte ‘rooie’ vindt Joska het belangrijk dat iedereen in de samenleving gelijke kansen heeft, vooral op het gebied van zorg en welzijn.

De laatste jaren trekt de overheid zich steeds meer terug en wordt burgerparticipatie belangrijker. Joska vindt het belangrijk dat de gemeente Lochem openstaat voor alle initiatieven en de inwoners zo goed mogelijk faciliteert bij het opzetten en onderhouden van burgerinitiatieven. De gemeente moet openstaan voor haar inwoners en hun ideeën. Joska hoopt hier een bijdrage aan te kunnen leveren.