Santa Run: € 6500 voor Stichting Leergeld Lochem

18 december 2017

Afgelopen zaterdag vond de jaarlijkse Santa Run plaats, georganiseerd door de Rotary afdelingen Barchem en Berkel. De opbrengst van de Santa Run gaat dit jaar naar Stichting Leergeld Lochem. Een record aantal deelnemers, hardlopers en wandelaars deden mee aan de Santa Run en hebben het prachtige bedrag van € 6500 bij elkaar gelopen. Voorzitter Joop Tempelman mocht de cheque met dit mooie bedrag in ontvangst nemen. Al jaren ben ik als intermediair bij Stichting Leergeld betrokken, dus ook ik liep mee, samen met een aantal andere mensen van Stichting Leergeld. Gehuld in een mooi kerstmanpak en een shirt van Leergeld.

Stichting Leergeld is heel blij met dit mooie initiatief, want in Nederland leeft één op de negen kinderen in armoede. Deze kinderen kunnen om financiële redenen niet meedoen aan activiteiten die voor hun leeftijdsgenootjes heel normaal zijn. Zij staan vaak letterlijk aan de zijlijn. Stichting Leergeld wil deze kinderen mee laten doen aan binnen- en buitenschoolse activiteiten. In Lochem ondersteunt Leergeld op dit moment ca. 150 kinderen. Met dit prachtige bedrag kunnen we veel kinderen mee laten doen, want één ding is zeker, er zijn nog veel meer kinderen in de gemeente Lochem die de steun van Stichting Leergeld goed kunnen gebruiken! Dus kent u kinderen die om financiële redenen niet mee kunnen doen aan sport- of culturele activiteiten? Laat het weten aan Leergeldlochem.nl, dan nemen kunnen wij contact opnemen met de ouders om te kijken hoe we kunnen helpen. Tenslotte willen we allemaal dat er geen kinderen langs de zijlijn staan!