Wat te doen met 2,7 miljoen

Door Jos Israel op 18 december 2018

2,7 miljoen euro is veel geld, maar soms wordt over zo’n bedrag snel besloten. De raad heeft in een geheime vergadering bijna unaniem besloten het bedrijf Doornberg (banden recycling) in Almen uit te kopen, alleen de PvdA was tegen.

Het bedrijf Doornberg is een doorn in het oog van de PvdA. Het bedrijf brengt veel risico’s en overlast met zich mee en daarom was de PvdA vanaf het begin tegen de komst van Doornberg. Al in 2014 riepen we het college op om niet akkoord te gaan met de komst van Doornberg.

Helaas werd anders besloten en is het schrijnend dat naast dat we het toen al een slecht idee vonden, het nu 2,7 miljoen euro kost om het op te lossen. Alle risico’s zijn voor de gemeente Lochem en het plan om geld terug te verdienen? Het bouwen van peperdure woningen. Volgens het college de enige oplossing om 2,7 miljoen euro terug te verdienen, maar een gemiste kans voor alle mensen, onze inwoners, om een betaalbaar huis in Almen te kunnen kopen. En dan hebben we het nog niet eens gehad over het feit dat Doornberg nu nog 16 maanden lang bijna dagelijks gaat shredderen. Wat voor veel overlast zorgt en ook volgens de huidige regels nog eens niet mag!

Dus wat te doen met 2,7 miljoen? Wat denkt u van 1000 daken voorzien van zonnepanelen? Of de 10 gevaarlijkste verkeerspunten aanpakken? Of de grondprijs verlagen zodat we honderden betaalbare woningen kunnen bouwen? Of een extra financieel voordeel voor iedereen met een kleine beurs? Of Investeren in een gezonde jeugd? Of stoeptegels recht leggen en hondenpoep opruimen? Of, als we dan echt niet beters weten, iedere inwoner, jong en oud €80 terug van de gemeente!

De PvdA fractie wenst u een goed en sociaal 2019!

Jos Israel

Mijn naam is Jos Israel, ik ben 54 jaar, getrouwd met Anita, vader van David, Esther en Sophie en ik woon in Epse. Vanuit mijn sport, korfbal ben ik actief betrokken geraakt als vrijwilliger bij het verenigingsleven en de inzet van vrijwilligers erg gaan waarderen. Ik vind het belangrijk dat hier aandacht voor is en

Meer over Jos Israel