Sinterklaas en PvdA bij LTTC De Toekomst

5 december 2017

Vorige week woensdagavond werd Sinterklaas warm onthaald bij Tafeltennisvereniging De Toekomst in Lochem en de PvdA Lochem mocht daarbij aanwezig zijn. Voor de leden met een beperking en de vrijwilligers werd het een gezellige avond met muziek en ook het paard van Sinterklaas kwam nog even binnen. Sinterklaas en zijn Pieten hadden voor iedereen een cadeautje meegenomen en ook wij hadden zoals altijd onze rode taart(jes) meegenomen als blijk van waardering voor de sporters en de vrijwilligers.

Tafeltennisvereniging De Toekomst telt 170 leden waaronder ca. 30 jeugdleden en 22 leden met een beperking. Een groot aantal leden speelt competitie. Elke woensdagavond komen de spelers met een beperking in de Jan Wissinkhal om (schuif)tafeltennissen te spelen. Zij worden daarbij begeleid door een dertigtal vrijwilligers. Er is bewust voor een doordeweekse avond gekozen zodat de spelers met een beperking gelijktijdig met de overige recreanten spelen. Dit om integratie binnen de club te bevorderen. Bij LTTC De Toekomst is iedereen welkom, ongeacht de beperking. Eventueel wordt materiaal aangepast aan de beperking.

De PvdA vindt het belangrijk dat sport voor iedereen toegankelijk is. Wij vinden dat inkomen of een lichamelijke, psychische of verstandelijke beperking daar geen belemmering voor mag zijn. En daar is LTTC De Toekomst een mooi voorbeeld van.

Marian Beuke – fractievoorzitter PvdA Lochem

Waar ben je naar op zoek?