En nu bouwen voor een eerlijke toekomst!

Door Martine Willems op 31 januari 2021

Lochem was landelijk in het nieuws afgelopen week. Met woningbouw langs de Berkel speciaal voor “ondernemers”. Fijn dat we op een positieve manier in het nieuws zijn, maar welk probleem voor onze inwoners lost dit precies op?

Deze woningen zijn namelijk voor ondernemers, vooral ondernemers die succesvol zijn, want er zit een fors prijskaartje aan.  En ondanks dat er een aantal industriewoningen aan de Holmersweg verkocht zijn, zie je dat dit aanbod niet aansluit bij de vraag, de woningen staan namelijk al lang te koop, terwijl de vraag naar woningen in onze gemeente stijgt.

Dus waar ligt de behoefte van de inwoners in de gemeente Lochem? Eén ding is zeker, veel starters en gezinnen zoeken een koopwoning. In onze gemeente is bijna geen aanbod meer van woningen, laat staan van betaalbare woningen. De PvdA maakt zich zorgen over taferelen zoals in Deventer, waar betaalbare huizen per opbod verkocht worden ver boven de vraagprijs aan beleggers. Dat willen we hier toch niet?

Daarom wil de PvdA dat er een concreet plan komt om snel betaalbare woningen te realiseren in alle kernen binnen onze gemeente. Van de provincie mag er gebouwd worden, waar wachten we op? Zo zorgen we voor een eerlijke toekomst.

Martine Willems

Ik ben Martine, 46  jaar, getrouwd met Bart en moeder van 3 dochters. Ik ben opgegroeid in Holten en heb op veel verschillende plekken in binnen en buitenland gewoond, maar sinds 2008 woon ik met veel plezier in Lochem!  In het dagelijks leven draag ik bij om de wereld van werk mooier te maken. In

Meer over Martine Willems