Kostenbesparing afval en energiearmoede

Door Jos Israel op 22 november 2021

Vorig jaar heeft de PvdA fractie met succes initiatief genomen de afvalinzameling aan te passen, zodat u meer service krijgt en de kosten zullen dalen. Bij de begroting werd duidelijk dat dit voordeel er is en hebben wij een motie aangenomen, die ervoor zorgt dat u geld terugkrijgt door een lager afvaltarief.

Daarnaast heeft de PvdA energiearmoede bespreekbaar gemaakt. Door de stijgende aardgasprijzen wordt de energierekening een stuk hoger en wij maken ons zorgen over de mensen die hierdoor in de financiële problemen komen. Vanuit het Rijk komt er ongeveer €400,- compensatie per huishouden, maar naar alle waarschijnlijkheid is dat niet voor iedereen voldoende.

Gelukkig herkende het college het probleem en is er bereidheid hier naar te kijken, maar gek genoeg ligt dat in de raad anders en werd onze motie om inwoners die in de problemen komen te helpen niet aangenomen.

Natuurlijk willen we niet alleen het acute probleem oplossen, maar ook voor een duurzame oplossing zorgen. Het verduurzamen van woningen is goed voor onze aarde en zorgt voor een lagere energierekening. Plannen hiervoor staan op een laag pitje, maar daar brengen wij graag verandering in! Wordt vervolgd….

Jos Israel

Mijn naam is Jos Israel, ik ben 54 jaar, getrouwd met Anita, vader van David, Esther en Sophie en ik woon in Epse. Vanuit mijn sport, korfbal ben ik actief betrokken geraakt als vrijwilliger bij het verenigingsleven en de inzet van vrijwilligers erg gaan waarderen. Ik vind het belangrijk dat hier aandacht voor is en

Meer over Jos Israel