Op het rechte pad

Door Martine Willems op 11 februari 2019

Vanavond hebben we het in de raad gehad over het Integraal beheerplan Openbare Ruimte, het Iborplan, klinkt interessant en is het ook, want dit plan gaat ervoor zorgen dat straks alle stoeptegels weer recht liggen, de wegen goed onderhouden worden, het groen goed beheert wordt en dat er een inhaalslag gemaakt wordt in achterstallig onderhoud.

Een plan waar alle inwoners in onze gemeente dagelijks plezier van hebben en waar gezien de reacties die we vaak krijgen, waarschijnlijk ook heel veel mensen heel blij van worden.

En toch hebben we tegen dit mooie plan gestemd, dus nu zou je denken dat de PvdA van het padje is, maar niks is minder waar. Want tot onze grote verbazing kwamen de coalitiepartijen VVD-GB-GroenLinks en MML met een amendement dat ervoor zorgt dat het plan met 450.000 euro minder uitgevoerd moet worden en dat kan natuurlijk niet. De twijfelende reactie van de wethouder om deze besparing uit te kunnen voeren zegt genoeg. Een goed plan kost geld, als er niet voldoende geld wordt geïnvesteerde in dit plan, dan hebben we straks alsnog scheef liggende stoeptegels en dat met de gevoerde campagnes van sommige partijen nog in ons achterhoofd…. Laten we op het rechte pad blijven, zodat iedereen zeker kan zijn van goed verzorgde kernen in de gemeente Lochem.

Martine Willems

Ik ben Martine, 46  jaar, getrouwd met Bart en moeder van 3 dochters. Ik ben opgegroeid in Holten en heb op veel verschillende plekken in binnen en buitenland gewoond, maar sinds 2008 woon ik met veel plezier in Lochem!  In het dagelijks leven draag ik bij om de wereld van werk mooier te maken. In

Meer over Martine Willems