Rode taart voor de IVN Natuurtuin Lochem

3 maart 2019

Het zonnetje stond hoog aan de hemel toen de PvdA een bezoek bracht aan de IVN Natuurtuin in Lochem. De vrijwilligers van de tuin zijn letterlijk en figuurlijk in het zonnetje gezet! De PvdA kwam langs met een rode taart als dank voor de inzet in de tuin.

Zoals elke 4e zaterdag van de maand werd er door een enthousiaste ploeg vrijwilligers gewerkt aan het onderhoud, daarnaast worden er rondwandelingen georganiseerd en geeft men informatie aan buurtbewoners, kinderen en andere belangstellenden.

Gerard Doornbos ontving de taart van Jos Hollander uit Barchem, kandidaat voor het bestuur van het waterschap Rijn en IJssel. Gerard vertelde met een enorme gedrevenheid hoe ze inspelen op diverse thema’s. “We besteden tijdens speciale avonden aandacht aan onder andere nachtvlinders, vleermuizen en paddenstoelen. Natuurlessen worden op verzoek van onder andere scholen, op locatie of in de natuurtuin gegeven.”

Dit soort initiatieven kunnen op steun rekenen van de PvdA. Zowel bij de gemeente als ook bij de provincie en het waterschap. Inmiddels is dit alweer de 40ste rode taart die de PvdA Lochem de afgelopen jaren heeft overhandigd. En ook de komende tijd hebben we weer een paar mooie initiatieven op het oog. Heeft u nog suggesties over welke vrijwilligers wij de volgende keer in het zonnetje kunnen zetten? Dan horen we dat graag!