Biodiversiteit

Door Martine Willems op 15 maart 2021

We wonen in een prachtige gemeente met veel groen, dat zit wel goed met de biodiversiteit zou je denken. Maar helaas, er zijn steeds minder bijen en insecten en dat is zorgelijk.

Daarom is de PvdA blij dat er een nu biodiversiteitsplan is. Rekening houden met de natuur zou de “norm” moeten zijn. Mooi om te zien dat het plan door de hele raad omarmd werd en er nieuwe ideeën ontstonden.

Toch mag het ambitieuzer. Als je het verschil wilt maken, dan moet je durven en willen investeren. De financiële middelen om dit plan uit te voeren zijn beperkt, dat betekent dat we grotendeels afhankelijk zijn van hoe u als inwoner zelf initiatieven ontplooit met behulp van vrijwilligers en dat we daarnaast afhankelijk zijn van subsidies van de provincie Gelderland. Wat de PvdA betreft moet de vrijblijvendheid eraf.

Natuur inclusief bouwen bijvoorbeeld zou de norm moeten zijn. Dan kun je echt vooruit. En juist dat onderdeel is op initiatief van VVD, GroenLinks en Gemeentebelangen geschrapt en vervangen voor een ambitieloze pilot.

Vindt u biodiversiteit in uw buurt ook belangrijk? Neem contact op met de gemeente als u een initiatief wilt starten in uw buurt, samen houden we Lochem in bloei!

Martine Willems

Ik ben Martine, 46  jaar, getrouwd met Bart en moeder van 3 dochters. Ik ben opgegroeid in Holten en heb op veel verschillende plekken in binnen en buitenland gewoond, maar sinds 2008 woon ik met veel plezier in Lochem!  In het dagelijks leven draag ik bij om de wereld van werk mooier te maken. In

Meer over Martine Willems