Door Jos Israel op 8 april 2019

Duurzaamheid is belangrijk, de PvdA wil graag dat onze kinderen en kleinkinderen zeker  kunnen zijn van een duurzame toekomst en daar moeten we nu maatregelen voor nemen!

De raad is bezig met de ontwikkeling van de Regionale Energie Strategie. Er worden afspraken met de regering gemaakt  over de hoeveelheid windmolens en hectares zonneparken. We willen dat inwoners uit onze gemeente betrokken worden bij deze ontwikkeling, zodat er draagvlak en betrokkenheid is om samen te verduurzamen. Daar is op dit moment geen sprake van en daarom hebben we Wethouder Van Zeijts verzocht hier snel verandering in te brengen.

De PvdA vindt dat we niet alleen moeten nadenken over windmolens en zonneparken, maar ook over de betaalbaarheid van verduurzaming. Want meebetalen aan laadpalen en subsidies voor elektrische auto’s kan erg onrechtvaardig zijn als je zelf in een slecht geïsoleerde  huurwoning woont.

Daarom wil de PvdA dat iedereen mee kan doen met verduurzamen. We willen inzetten op een sociale verduurzaming door te beginnen met het verduurzamen van (sociale)huurwoningen, maar ook door huizenbezitters te helpen met het verduurzamen van hun huis. En laten we ook op een slimme en efficiënte manier verduurzamen, door bijvoorbeeld alle publieke gebouwen zo snel mogelijk van zonnepanelen en de juiste isolatie te voorzien. Zeker zijn, samen, sociaal en duurzaam.

Jos Israel

Mijn naam is Jos Israel, ik ben 54 jaar, getrouwd met Anita, vader van David, Esther en Sophie en ik woon in Epse. Vanuit mijn sport, korfbal ben ik actief betrokken geraakt als vrijwilliger bij het verenigingsleven en de inzet van vrijwilligers erg gaan waarderen. Ik vind het belangrijk dat hier aandacht voor is en

Meer over Jos Israel